NEWS

What is the Tradition of Floating Lanterns in Aranh Sakor pagoda?

Published on 20 October 2016 09:28 AM Post By ៖ Apsara National Authority

ក្រោយពិធីចេញវស្សាមួយថ្ងៃ គឺចំថ្ងៃ១រោចខែអស្សុជ វត្តអារញ្ញសាគរដែលស្ថិតនៅតាមខាងកើតស្ទឹងសៀមរាប និងជាវត្តចុងក្រោយបង្អស់តាមបណ្តោយស្ទឹងសៀមរាបមុននឹងដល់បឹងទន្លេសាប តែងប្រារព្ធពិធីបុណ្យដ៏អឹកធឹកមួយជារៀងរាល់ឆ្នាំមិនដែលខាន នោះគឺ ពិធីបុណ្យបណ្តែតប្រទីប។ ពិធីបុណ្យនេះទទួលបានការចាប់អារម្មណ៍យ៉ាងខ្លាំងពីសំណាក់អ្នកចូលរួម ជាពិសេសគឺយុវជន។

ជាទំនៀមមួយដែលរក្សាទុកតាំងពីបរមបុរាណមក ខណៈដែលបណ្តាវត្តផ្សេងៗទៀតដែលនៅតាមបណ្តោយស្ទឹងសៀមរាបដូចគ្នា មិនបានរៀបចំឡើយ។ ពិធីបណ្តែតប្រទីបក្រោយចេញវស្សាភ្លាមៗ ហាក់បង្ហាញអំពីអត្តសញ្ញាណមួយដែលធ្វើឲ្យវត្តអារញ្ញសាគរមានលក្ខណៈពិសេសប្លែកពីវត្តដទៃទៀត។ ប្លែកត្រង់ថា បណ្តាវត្តមួយចំនួនដែលនៅតាមបណ្តោយស្ទឹងសៀមរាបដែរ នឹងរៀបចំប្រទីបបណ្តែតនៅថ្ងៃទី១៥កើតខែកត្តិក ដំណាលគ្នានឹងព្រះរាជពិធីបុណ្យអុំទូក អកអំបុក និងបណ្តែតប្រទីបដែលធ្វើឡើងនៅទីរាជធានីភ្នំពេញដែរ។

កូនប្រទីបរាប់ពាន់រចនាដោយផ្កាឈូក ទៀនធូប ដាក់លក់នៅតាមផ្លូវ ហែហមប្រទីបធំដែលរៀបចំដោយព្រះសង្ឃ និងពុទ្ធបរិស័ទចំណុះជើងវត្តអារញ្ញសាគរ។ នៅម៉ោង៨យប់ ប្រទីបធំដែលរៀបចំជាក្បូរក្បាច់រចនាកំពូលប្រាសាទ តាក់តែងដោយភ្លើងអគ្គិសនីភ្លឺព្រោងព្រាត ត្រូវបានដង្ហែចេញពីវត្តឆ្ពោះទៅតម្កល់ទុកមួយយប់ នៅសាលាឆទានយាយអេង ដែលជាគោលដៅត្រូវបណ្តែតប្រទីប។ យប់ថ្ងៃ២រោចខែអស្សុជ ទើបពិធីបណ្តែតប្រទីបបានចាប់ផ្តើមឡើងព្រោងព្រាតលើស្ទឹងសៀមរាប។

តាមសេចក្តីពន្យល់របស់លោកតាអាចារ្យ ទៅកាន់អ្នកចូលរួមក្នុងពិធីនេះបានរៀបរាប់ថា ពិធីបណ្តែតប្រទីបធ្វើឡើងដើម្បីភាពត្រជាក់ត្រជុំ អរគុណដល់ព្រះគង្គា ដែលបានផ្តល់ទឹកស្រោចស្រពស្រូវស្រែដំណាំ។ ជាមួយគ្នានឹងពិធីបណ្តែតប្រទីប លោកតាអាចារ្យក៏ប្រកាសសុំសេចក្តីសុខសប្បាយត្រជាក់ត្រជុំដល់កូនចៅ សុំឲ្យធ្វើស្រែចម្ការកើតទទួលបានផលដំណាំល្អជារៀងរាល់ឆ្នាំ។ ក្រឡេកមើលអ្នកបណ្តែតប្រទីបវិញ មិនត្រឹមតែអរគុណដល់ព្រះគង្គាទេ អ្នកខ្លះបានលើកប្រទីបបួងសួងសុំសុខចម្រើន និងប្រាថ្នាសុំពរផ្សេងៗមុននឹងបណ្តែតប្រទីបចេញទៅ។

អ្នកស្រាវជ្រាវ និងជាអនុប្រធានមជ្ឈមណ្ឌលអន្តរជាតិស្រាវជ្រាវនិងតម្កល់ឯកសារអង្គរនៃអាជ្ញាធរជាតិអប្សរា លោក អ៊ឹម សុខរិទ្ធី អះអាងថា ពិធីបណ្តែតប្រទីបនេះត្រូវបានអ្នកស្រាវជ្រាវជាច្រើនយល់ថា ជាពិធីពាក់ព័ន្ធនឹងធម្មជាតិនៃការងារកសិកម្ម។ “មុននឹងយល់រឿងនេះ យើងត្រូវគិតត្រឡប់ថយក្រោយបន្តិច ពោលគឺពេលដែលប្រទេសយើងមិនទាន់ទទួលឥទ្ធិពលសាសនាប្រទេសឥណ្ឌា។ បណ្តាប្រទេសនៅអាស៊ីអាគ្នេយ៍ ដែលទទួលឥទ្ធិពលខ្យល់មូសុង មានទម្លាប់ស្រដៀងៗគ្នាទៅតាមរដូវកាល ដែលពាក់ព័ន្ធនឹងឥទ្ធិពលរបស់ធម្មជាតិមកលើមនុស្ស។ ដើម្បីឈ្នះធម្មជាតិ មនុស្សបានរៀបចំកិច្ចគ្រប់បែបយ៉ាង ឲ្យខ្លួនធ្វើម្ចាស់លើធម្មជាតិនិងបានផលពីធម្មជាតិ។ មនុស្សព្យាយាមផ្តាច់ខ្លួនពីធម្មជាតិ ប៉ុន្តែក៏ត្រូវការធម្មជាតិជានិច្ចកាលដែរ។ ក្រោយទទួលភោគផលពីធម្មជាតិហើយ ក៏តែងធ្វើពិធីផ្សេងៗដើម្បីតបស្នងទៅធម្មជាតិវិញ”។

លោកពន្យល់បន្ថែមថា “ការដែលយកពិធីនេះទៅបកស្រាយថាពាក់ព័ន្ធពិធីសាសនា ឬប្រវត្តិសាស្ត្រជាដើមនោះ គឺគ្រាន់តែជាហេតុផលក្រោយៗមកទៀត បន្ទាប់ពីប្រទេសយើងបានទទួលឥទ្ធិពលសាសនាពីឥណ្ឌាមកហើយ ដើម្បីឲ្យស្របនឹងគំនិតរបស់សាសនាពីឥណ្ឌាមកផង ដើម្បីឲ្យកុំឲ្យបាត់ទំនៀមដែលធ្លាប់ធ្វើមកជាយូរហើយផង ប៉ុន្តែយើងមានមូលដ្ឋាននៃជំនឿរបស់យើងតាំងពីមុនមកហើយ នោះគឺការជំនះទៅនឹងធម្មជាតិហ្នឹងឯង”។

តើការជំនះនឹងធម្មជាតិនោះជាអ្វី ដែលទាក់ទងនឹងពិធីនេះ? លោក អ៊ឹម សុខរិទ្ធី បញ្ជាក់ថា “ជាកិច្ចដែលមនុស្សព្យាយាមរំដោះដី ឲ្យផុតពីទឹកដែលជន់លិចដីប៉ុន្មានខែកន្លងមកក្នុងរដូវវស្សា ដើម្បីបានដីត្រទ្បប់មកធ្វើស្រែចម្ការវិញ។ ប្រទីប ជាគ្រឿងបំភ្លឺ កំចាត់ភាពងងឹតនៃរដូវភ្លៀង។ គេបណ្តែតប្រទីបបណ្តែតនៅពេលរាត្រីក្នុងនិងបណ្តោយទឹកហូរ ប្រៀបនឹងការបណ្តេញទឹកចេញ និងទទួលបានមកវិញនូវពន្លឺព្រះអាទិត្យ ដែលតែងតែបាំងបាត់ដោយពពកបង្កនាំភ្លៀងមកមិនឈប់ឈរ។ រីឯពេលថ្ងៃ គេអុំទូកតាមបណ្តោយទឹកហូរ ក៏ជាកិច្ចដែលមនុស្សរៀបចំបណ្តេញទឹកឲ្យហូរចេញពីដីដែរ”។ ក្នុងន័យនេះ លោក អ៊ឹម សុខរិទ្ធី យល់ថា ពិធីបណ្តែតប្រទីប អកអំបុក និងសំពះព្រះខែ បើទោះជាមានឈ្មោះផ្សេងគ្នាក៏ដោយ តែខ្លឹមសារនិងវត្ថុបំណងតែមួយទេ ពោលគឺជាពិធីដែលពាក់ព័ន្ធនឹងការងារកសិកម្មសុទ្ធសាធ។

ពាក់ព័ន្ធនឹងពេលវេលាដែលប្រារព្ធពិធីនេះវិញ អ្នកស្រាវជ្រាវរូបនេះមើលឃើញថា ដើម្បីឲ្យពិធីរបៀបនេះមានអត្ថន័យស្របនឹងទំនៀមទម្លាប់ដែលមានពីដើមនោះ វត្តអារញ្ញសាគរបានធ្វើទៅតាមពេលវេលាពិតប្រាកដ និងត្រឹមត្រូវតាមរដូវកាល ជាក់ស្តែងដែលជាទំនៀមរបស់អ្នកសៀមរាបតាំងពីដើមមក គឺគេរៀបចំពិធីនេះនៅក្រោយពិធីភ្ជុំបិណ្ឌ ឬចេញវស្សាភ្លាម។ រីឯការរៀបចំ ១៥កើតខែកត្តិក លោកយល់ថា ជាទំនៀមរបស់ព្រះមហាក្សត្រ ដែលរៀបចំឡើងនៅរាជធានី ជាព្រះរាជពិធីប្រចាំឆ្នាំ៕
















































ក្នុងខែឧសភា ឆ្នាំ២០២០ របាយការណ៍លេខាធិការដ្ឋានសហគមន៍នៃអាជ្ញាធរជាតិអប្សរា បង្ហាញថា ក្រុមការងារសហគមន៍បានចុះសម្របសម្រួលជាមួយប្រជាពលរដ្ឋដើម្បីពិនិត្យនិងដោះស្រាយសំណើស្នើសុំជួសជុលផ្ទះ រួមទាំងសាងសង់តូចតាចតាមភូមិទាំង១១២ភូមិ ក្នុងតំបន់ឧទ្យានអង្គរ ដោយអនុញ្ញាតជូនប្រជាពលរដ្ឋបានចំនួន៤៧១គ្រួសារ។
នៅព្រឹកថ្ងៃទី២ ខែមិថុនា ឆ្នាំ២០២០នេះ ក្រុមការងាររបស់អាជ្ញាធរជាតិអប្សរា បានបន្តការងាររៀបចំសួនច្បារមុខបរិវេណប្រាសាទអង្គរវត្ត ដែលការងារនេះធ្វើឡើងក្នុងបំណងកែប្រែបរិវេណនេះឱ្យក្លាយជាសួនបៃតង។ នេះជាកិច្ចការអាទិភាពមួយក្នុងចំណោមការងារអាទិភាពជាច្រើនរបស់អាជ្ញាធរជាតិអប្សរា សំដៅធ្វើយ៉ាងណា រៀបចំតំបន់រមណីយដ្ឋានអង្គរឱ្យមានភាពស្រស់ស្អាត មានភាពបៃតង ស័ក្ដិសមជាតំបន់បេតិកភណ្ឌពិភពលោក។
នៅព្រឹកថ្ងៃទី០១ ខែមិថុនា ឆ្នាំ២០២០ នេះ អ្នកស្រី យ៉ន ចាន់ថា ដែលជាអាជីវករ និងអ្នកស្រី នង ញួន ម្ចាស់ទីតាំងតូបលក់ដូរនៅមុខប្រាសាទអង្គរ វត្ត បានស្ម័គ្រចិត្ត រុះរេីអាហារដ្ឋានរបស់ខ្លួន និងប្រគល់ទីតាំងជូនអាជ្ញាធរជាតិអប្សរា ដេីម្បីបន្តដាំដេីមឈេីប្រណិត រៀបចំសួនច្បារ និងសាងសង់កន្លែងបដិសណ្ឋារកិច្ច និងសេវាកម្មទេសចរណ៍ កម្រិតអន្តរជាតិ ដែលមានបរិស្ថាន ស្អាត និងសណ្តាប់ធ្នាប់របៀបរៀបរយ ល្អ ។
ក្រុមការងារចុះបញ្ជីបេតិកភណ្ឌរូបីនៃអាជ្ញាធរជាតិអប្សរា សម្រេចចុះបញ្ជីវត្ថុសិល្បៈបានចំនួន៧១១បំណែក ដែលប្រមូលបានពីប្រជាជននិងនៅតាមប្រាសាទទាំង៩១ក្នុងរមណីយដ្ឋានអង្គរ ឱ្យមានសុវត្ថិភាពនិងមានអត្តសញ្ញាណត្រឹមត្រូវ សម្រាប់ជាប្រយោជន៍ប្រើប្រាស់ទៅថ្ងៃក្រោយ។
១៖ម្ចាស់ភោជនីយដ្ឋាន «ផ្ទះបាយតានីខ្មែរអង្គរ» ស្ម័គ្រចិត្តរុះរើសំណង់ប្រគល់ទីតាំងជូនអាជ្ញាធរជាតិអប្សរា អភិវឌ្ឍន៍ហេដ្ឋារចនាសម្ពន្ធនិងសម្បទាទេសចរណ៍ជាលើកទី២
នៅថ្ងៃទី២៧ ខែឧសភា ឆ្នាំ២០២០នេះ ម្ចាស់ភោជនីយដ្ឋាន «ផ្ទះបាយតានីខ្មែរអង្គរ» បានស្ម័គ្រចិត្តរុះរើសំណង់ភោជនីយដ្ឋានចំនួនមួយខ្នងបន្ថែមទៀត ដែលជាអតីតភោជនីយដ្ឋាន «ភ្នំស្រី» ដើម្បីសម្រួលដល់ការសាងសង់ទីលានបដិសណ្ឋារកិច្ចមុខប្រាសាទអង្គរវត្ត។
FirstPrev12345...319320NextLast

Speech of H. E. Ms. Phoeurng Sackona, President of APSARA National Authority

Weather Forecast

Angkor Code of Conduct

Angkor Code of Conduct's Video

Website Visitors

Now Online
:
6
Today
:
6548
Yesterday
:
19861
This Week
:
44395
This Month
:
0044395
Total
:
010981379