ព័ត៌មានថ្មីៗ

ពិធីបិណ្ឌតូចរបស់អ្នកស្រុកក្នុងឧទ្យានអង្គរ

បានផ្សាយនៅ ថ្ងៃទី 17 ខែ កញ្ញា ឆ្នាំ2016 12:50 PM ដោយ ៖ អាជ្ញាធរជាតិអប្សរា

ចាប់ពីថ្ងៃ១រោចដល់ថ្ងៃ១៥រោច ខែភទ្របទ គឺជារដូវបុណ្យភ្ជុំបិណ្ឌដែលប្រជាជនខ្មែរ ទូទាំងប្រទេសតែងតែប្រារព្ធធ្វើឡើងរៀងរាល់ឆ្នាំតពីដូនតាមិនដែលខកខាន។ ដោយឡែកតាមទំនៀមរបស់អ្នកស្រុកអង្គរ នៅថ្ងៃ១៥កើតខែភទ្របទ ពោលគឺមួយថ្ងៃមុនពិធីកាន់បិណ្ឌទី១ ពួកគាត់តែងយកម្ហូបអាហារ នំអន្សម បង្អែមចម្អាបទៅកាន់ទីវត្តអារាមជុំគ្នា ដើម្បីវេរប្រគេនព្រះសង្ឃឧទ្ទិសកុសលផលបុណ្យជូនដូនតាដែលបាក់បែកចែកឋានទៅហើយ នៅក្នុងពិធីមួយដែលតែងហៅថា «បិណ្ឌតូច»

ទាក់ទងនឹងពិធី «បិណ្ឌតូច» នេះដែរ លោកសាស្ត្រាចារ្យ អាំង ជូលាន មានប្រសាសន៍ថា អ្នកស្រុកក្នុងតំបន់ឧទ្យានអង្គរប្រារព្ធពិធី «បិណ្ឌតូច» គឺនៅថ្ងៃពេញបូណ៌ខែភទ្របទ ពោលគឺមួយថ្ងៃមុនកាន់បិណ្ឌទី១។ ចំពោះការប្រារព្ធពិធីបុណ្យ «បិណ្ឌតូច» និង «បិណ្ឌធំ ឬ ភ្ជុំបិណ្ឌ» មិនមែនមានតែនៅខ្មែរទេ គឺបងប្អូនខ្មែរសុរិន្ទដែលបច្ចុប្បន្នរស់នៅក្នុងប្រទេសថៃ ក៏បានធ្វើបុណ្យ «បិណ្ឌតូច» «បិណ្ឌធំ ឬ ភ្ជុំបិណ្ឌ» នេះដូចគ្នា តែមិនមានពិធីកាន់បិណ្ឌដូចខ្មែរទេ។ ដោយឡែកជនជាតិលាវនៅសុរិន្ទសព្វថ្ងៃ គេធ្វើតែបិណ្ឌតូចប៉ុណ្ណោះ គឺធ្វើឡើងនៅថ្ងៃពេញបូណ៌ ដូចទៅនឹងខ្មែរសុរិន្ទ និងខ្មែរដែរ។ ចំណែកសៀមវិញ គឺមិនមានការរៀបចំពិធីបិណ្ឌតូចនិងកាន់បិណ្ឌដូចខ្មែរឡើយ គឺមានរៀបចំតែបិណ្ឌធំ។

បន្ថែមពីនោះ លោកសាស្ត្រាចារ្យបន្តទៀតថា នៅក្នុងរដូវកាលនៃពិធីបុណ្យភ្ជុំបិណ្ឌ មានតែអ្នកស្រុកសៀមរាបទេដែលប្រារព្ធយូរថ្ងៃជាងតំបន់ដទៃ គឺមាន «បិណ្ឌតូច» «កាន់បិណ្ឌ» និង «បិណ្ឌធំ»។ លុះចប់ «បិណ្ឌធំ» ហើយ អ្នកស្រុកសៀមរាបមានពិធីមួយទៀត គឺពិធីបញ្ជូនដូនតាទៅស្រុកទៅស្រែវិញ បន្ទាប់ពីបានមកទទួលចំណីអាហារក្នុងពិធីភ្ជុំបិណ្ឌ១៥ថ្ងៃកន្លងមកនេះ។

លោកតា ភោក កៅ
ចាស់ព្រឹទ្ធាចារ្យនៅវត្តប្រដាកបានលើកឡើងថា ពិធីបិណ្ឌតូចសំខាន់ណាស់សម្រាប់អ្នកស្រុកអង្គរ ព្រោះក្រៅពីជាទំនៀមទម្លាប់ពីបរមបុរាណហើយនោះ ខ្មែរជឿជាក់លើបុណ្យបាប ឋានសួគ៌ ឋាននរកណាស់។ គាត់ខ្លាចដូនតា ឪពុកម្តាយ ឬសាច់ញាតិ ដែលកាលនៅរស់សាងអំពើបាបដោយចេតនាក្តី អចេតនាក្តីក្នុងការចិញ្ចឹមជីវិត លុះពេលស្លាប់ទៅអាចភ្លាត់ធ្លាក់ខ្លួនកើតជាប្រេត ទើបពួកគាត់ដែលនៅរស់យកនំនេក បាយសម្ល បង្អែមចម្អាបតាមលទ្ធភាពដែលមានទៅប្រគេនព្រះសង្ឃមិនដែលខកខាន ឱ្យតែដល់ថ្ងៃបិណ្ឌតូច កាន់បិណ្ឌ និងបិណ្ឌធំ យ៉ាងហោចណាស់ឱ្យបាន១វត្ត ឬ២វត្ត បើមិនបាន៧វត្តដើម្បីឧទ្ទិសកុសលផលបុណ្យដល់ដូនតាដែលបានចែកឋាន ឱ្យបានសេពសោយអាហារឱ្យបានឆ្អែត ឱ្យទទួលបានមគ្គផលដែលកូនចៅឧទ្ទិសជូន។ លោកតាបន្តទៀតថា ជនជាតិខ្មែរមានជំនឿថា បើមិនបានធ្វើបុណ្យដាក់បិណ្ឌក្នុងរដូវបុណ្យភ្ជុំបិណ្ឌទេ ខ្លាចដូនតាដើររកប្រាំពីរវត្តមិនឃើញ ដូនតា ញាតិសន្តាននឹងដាក់បណ្តាសាដល់កូនចៅកុំឱ្យរកស៊ីមានបាន ឱ្យរស់រងទុក្ខវេទនា ព្រោះមិនបានបំពេញកាតព្វកិច្ចចំពោះអ្នកស្លាប់ទៅកើតជានរក ជាប្រេត ដោយសារកាលនៅរស់ធ្លាប់ធ្វើបាបដើម្បីចិញ្ចឹមជីវិតពួកកូនចៅទាំងនោះ។

ចំពោះការរៀបចំពិធី «បិណ្ឌតូច» វិញ មិនសូវខុសពីការរៀបចំនៅថ្ងៃ «បិណ្ឌធំ» ទេ គឺមានជាច្រើនកម្មវិធីដូចជា ពេលល្ងាចចម្រើនព្រះបរិត្ត សម្តែងព្រះធម៌ទេសនា លុះថ្ងៃព្រឹកឡើងប្រគេន យាគូដល់ព្រះសង្ឃ ហើយថ្ងៃត្រង់រាប់បាត្រប្រគេនព្រះសង្ឃនិងបង្សុកូលឧទ្ទិសជូនបុព្វការីជនមានមាតាបិតា សាច់សាលោហិតញាតិទាំង៧សន្តាន ដែលបែកកាយទម្លាយខន្ធទៅកាន់បរលោក ឱ្យញាតិទាំងអស់នោះទទួលបាននូវសេចក្តីសុខចម្រើន ទៅកើតក្នុងសុគតិភព។

គួរបញ្ជាក់ផងដែរថា «បិណ្ឌតូច» ជាទំនៀមទម្លាប់របស់អ្នកស្រុកអង្គរដែលមានតាំងពីយូរណាស់មកហើយ ហើយមកដល់ពេលនេះ អ្នកស្រុកអង្គរក៏នៅតែថែរក្សាបានយ៉ាងល្អខ្ជាប់ខ្ជួនមិនរវាតតាមពេលវេលា។ អាជ្ញាធរជាតិអប្សរាដែលមានតួនាទីក្នុងការថែរក្សា គ្រប់គ្រង រៀបចំតំបន់អង្គរ រួមទាំងទំនៀមទម្លាប់ប្រពៃណី ជំនឿសាសនារបស់អ្នកស្រុកអង្គរផងនោះ សូមកោតសរសើរដល់ស្មារតីស្រឡាញ់និងចូលរួមលើកស្ទួយរមរតកវប្បធម៌ជាតិមួយនេះឱ្យមានភាពរស់រវើកក្នុងជីវិតរបស់នៅ និងផ្នត់គំនិតរបស់កូនចៅជំនាន់ក្រោយ។ អាជ្ញាធរជាតិអប្សរានឹងចូលរួមចំណែក ព្រមទាំងគាំទ្រគ្រប់សកម្មភាពថែរក្សាវប្បធម៌ក្នុងតំបន់អង្គរឱ្យបានគង់វង្សជាមួយអ្នកស្រុកអង្គរជានិច្ចនិរន្តរ៍៕








នៅព្រឹកថ្ងៃទី០១ ខែមិថុនា ឆ្នាំ២០១៦ ក្រោមការដឹកនាំរបស់ឯកឧត្តម ម៉ី ម៉ារ៉ាឌី ទីប្រឹក្សាអាជ្ញាធរជាតិអប្សរានិងជាប្រធានគម្រោងអភិវឌ្ឍន៍ភូមិធម្មជាតិរុនតាឯក បានប្រារព្ធពិធីអបអរសាទរទិវាសិទ្ធិកុមារពិភពលោក ០១ មិថុនា នៅភូមិធម្មជាតិរុនតាឯកជាលើកទី១។
អាជ្ញាធរជាតិអប្សរាដោយសហការជាមួយសាកលវិទ្យាល័យស៊ីដនី នឹងរៀបចំធ្វើបទបង្ហាញស្តីពីលទ្ធផលកំណាយស្រាវជ្រាវជាបឋមមួយ នៅភាគអាគ្នេយ៍ក្នុងប្រាសាទអង្គរវត្ត ដោយផ្តោតសំខាន់លើការតាំងទីលំនៅរស់នៅរបស់ប្រជាជននាសម័យអង្គរ ដោយលោកស្រីបណ្ឌិត Alison Carter នៅថ្ងៃសុក្រទី១០ ខែមិថុនា ឆ្នាំ២០១៦ វេលាម៉ោង៩:០០ នាទីព្រឹក នៅសាលសិក្សាលលៃនៃមជ្ឈមណ្ឌលបណ្តុះបណ្តាលអង្គរ-អាជ្ញាធរជាតិអប្សរា។
ខ្លឹមសារនៃពិធីដាក់បាត្រ
( ថ្ងៃទី 31 ខែ ឧសភា ឆ្នាំ2016 )
ពិធីដាក់បាត្រជាទំនៀមទម្លាប់ប្រពៃណីបុរាណតាមបែបព្រះពុទ្ធសាសនា របស់ប្រជាពលរដ្ឋខ្មែរមួយក្នុងចំណោមទំនៀមទម្លាប់ប្រពៃណីដ៏សម្បូរបែបផ្សេងៗទៀត ដែលមានអាយុកាលយូរល់ងណាស់មកហើយ។ ទំនៀមទម្លាប់នេះ គេសង្កេតឃើញប្រជាពលរដ្ឋដែលជាអ្នកកាន់ព្រះពុទ្ធសាសនាប្រារព្ធពិធីដាក់បាត្រនេះ នៅគ្រប់ពិធីបុណ្យទាំងអស់មិនពិធីបុណ្យតូចឬធំនោះទេ ដើម្បីបង្ហាញឬបញ្ជាក់ប្រាប់ឲ្យសាធារណជនដឹងថាពិធីបុណ្យនេះឆ្លងឬបញ្ចប់នៅថ្ងៃហ្នឹងហើយ។ ហេតុនេះហើយទើបមានពាក្យដែលអ្នកស្រុកនិយាយជាទូទៅថា ដាក់បាត្រឆ្លង។
ទំនៀមទម្លាប់ប្រពៃណីគឺជាអត្តសញ្ញាណមួយ ដែលធ្វើឲ្យអ្នកអង្គរមានភាពប្លែកពីតំបន់ដទៃទៀត។ បើនិយាយពីប្រពៃណីរបស់អ្នកអង្គរសព្វថ្ងៃ យើងសឹងតែអាចនិយាយបានថា វាជាផ្នែកមួយនៃអវៈយវៈរបស់ពួកគាត់ទៅហើយ ពោលគឺ មិនអាចខ្វះបានក្នុងជីវភាពប្រចាំថ្ងៃ។ ពេលខ្លះ យើងសង្កេតឃើញថា បើគាត់រវល់ណាស់ធ្វើអ្វីធំដុំមិនទាន់ ក៏គង់ធ្វើអ្វីតូចមួយមកជំនួសឲ្យសមនឹងកិច្ចពិធីនោះៗដែរ។ តែទោះយ៉ាងណា ក៏មិនចោលទំនៀមទម្លាប់ប្រពៃណីដែរ។
ពិព័រណ៍ការងារដើម្បីតម្រង់ទិសក្នុងការសិក្សារបស់ប្អូនៗសិស្សានុសិស្ស ត្រូវបានរៀបចំឡើង ដោយអង្គការថែរក្សាដើម្បីកម្ពុជា Caring for Cambodia(CFC) និងវិទ្យាល័យផ្សេងៗ ព្រមទាំងមានការចូលរួមពីបណ្តាស្ថាប័នជាច្រើន។ ពិព័រណ៍បានរៀបចំនៅវិទ្យាល័យបាគង នាព្រឹកថ្ងៃទី២៧ ខែឧសភា ឆ្នាំ២០១៦។ អាជ្ញាធរជាតិអប្សរាក៏បានចូលរួមចំពោះការផ្សព្វផ្សាយនេះ ដោយមានមន្ត្រីជំនាញជាអ្នកពន្យល់ដោយផ្ទាល់ លើការងារគ្រប់គ្រង អភិរក្ស និងអភិវឌ្ឍន៍ប្រកបដោយចីរភាពចំពោះរមណីយដ្ឋានអង្គរ ដែលជាបេតិកភណ្ឌពិភពលោក។

ប្រសាសន៍លោកជំទាវប្រធានអាជ្ញាធរជាតិអប្សរា

ការព្យាករណ៍​អាកាសធាតុ

ក្រមប្រតិបត្តិអង្គរ / Angkor Code of Conduct (Width = 230)

វីដេអូក្រមប្រតិបត្តិអង្គរ

អ្នកទស្សនាគេហទំព័រ

កំពុងទស្សនា
:
4
ថ្ងៃនេះ
:
0111
ម្សិលមិញ
:
2351
សប្តាហ៍នេះ
:
13265
ខែនេះ
:
0008469
សរុប
:
010596567