ព័ត៌មានថ្មីៗ

ពិធីបិណ្ឌតូចរបស់អ្នកស្រុកក្នុងឧទ្យានអង្គរ

បានផ្សាយនៅ ថ្ងៃទី 17 ខែ កញ្ញា ឆ្នាំ2016 12:50 PM ដោយ ៖ អាជ្ញាធរជាតិអប្សរា

ចាប់ពីថ្ងៃ១រោចដល់ថ្ងៃ១៥រោច ខែភទ្របទ គឺជារដូវបុណ្យភ្ជុំបិណ្ឌដែលប្រជាជនខ្មែរ ទូទាំងប្រទេសតែងតែប្រារព្ធធ្វើឡើងរៀងរាល់ឆ្នាំតពីដូនតាមិនដែលខកខាន។ ដោយឡែកតាមទំនៀមរបស់អ្នកស្រុកអង្គរ នៅថ្ងៃ១៥កើតខែភទ្របទ ពោលគឺមួយថ្ងៃមុនពិធីកាន់បិណ្ឌទី១ ពួកគាត់តែងយកម្ហូបអាហារ នំអន្សម បង្អែមចម្អាបទៅកាន់ទីវត្តអារាមជុំគ្នា ដើម្បីវេរប្រគេនព្រះសង្ឃឧទ្ទិសកុសលផលបុណ្យជូនដូនតាដែលបាក់បែកចែកឋានទៅហើយ នៅក្នុងពិធីមួយដែលតែងហៅថា «បិណ្ឌតូច»

ទាក់ទងនឹងពិធី «បិណ្ឌតូច» នេះដែរ លោកសាស្ត្រាចារ្យ អាំង ជូលាន មានប្រសាសន៍ថា អ្នកស្រុកក្នុងតំបន់ឧទ្យានអង្គរប្រារព្ធពិធី «បិណ្ឌតូច» គឺនៅថ្ងៃពេញបូណ៌ខែភទ្របទ ពោលគឺមួយថ្ងៃមុនកាន់បិណ្ឌទី១។ ចំពោះការប្រារព្ធពិធីបុណ្យ «បិណ្ឌតូច» និង «បិណ្ឌធំ ឬ ភ្ជុំបិណ្ឌ» មិនមែនមានតែនៅខ្មែរទេ គឺបងប្អូនខ្មែរសុរិន្ទដែលបច្ចុប្បន្នរស់នៅក្នុងប្រទេសថៃ ក៏បានធ្វើបុណ្យ «បិណ្ឌតូច» «បិណ្ឌធំ ឬ ភ្ជុំបិណ្ឌ» នេះដូចគ្នា តែមិនមានពិធីកាន់បិណ្ឌដូចខ្មែរទេ។ ដោយឡែកជនជាតិលាវនៅសុរិន្ទសព្វថ្ងៃ គេធ្វើតែបិណ្ឌតូចប៉ុណ្ណោះ គឺធ្វើឡើងនៅថ្ងៃពេញបូណ៌ ដូចទៅនឹងខ្មែរសុរិន្ទ និងខ្មែរដែរ។ ចំណែកសៀមវិញ គឺមិនមានការរៀបចំពិធីបិណ្ឌតូចនិងកាន់បិណ្ឌដូចខ្មែរឡើយ គឺមានរៀបចំតែបិណ្ឌធំ។

បន្ថែមពីនោះ លោកសាស្ត្រាចារ្យបន្តទៀតថា នៅក្នុងរដូវកាលនៃពិធីបុណ្យភ្ជុំបិណ្ឌ មានតែអ្នកស្រុកសៀមរាបទេដែលប្រារព្ធយូរថ្ងៃជាងតំបន់ដទៃ គឺមាន «បិណ្ឌតូច» «កាន់បិណ្ឌ» និង «បិណ្ឌធំ»។ លុះចប់ «បិណ្ឌធំ» ហើយ អ្នកស្រុកសៀមរាបមានពិធីមួយទៀត គឺពិធីបញ្ជូនដូនតាទៅស្រុកទៅស្រែវិញ បន្ទាប់ពីបានមកទទួលចំណីអាហារក្នុងពិធីភ្ជុំបិណ្ឌ១៥ថ្ងៃកន្លងមកនេះ។

លោកតា ភោក កៅ
ចាស់ព្រឹទ្ធាចារ្យនៅវត្តប្រដាកបានលើកឡើងថា ពិធីបិណ្ឌតូចសំខាន់ណាស់សម្រាប់អ្នកស្រុកអង្គរ ព្រោះក្រៅពីជាទំនៀមទម្លាប់ពីបរមបុរាណហើយនោះ ខ្មែរជឿជាក់លើបុណ្យបាប ឋានសួគ៌ ឋាននរកណាស់។ គាត់ខ្លាចដូនតា ឪពុកម្តាយ ឬសាច់ញាតិ ដែលកាលនៅរស់សាងអំពើបាបដោយចេតនាក្តី អចេតនាក្តីក្នុងការចិញ្ចឹមជីវិត លុះពេលស្លាប់ទៅអាចភ្លាត់ធ្លាក់ខ្លួនកើតជាប្រេត ទើបពួកគាត់ដែលនៅរស់យកនំនេក បាយសម្ល បង្អែមចម្អាបតាមលទ្ធភាពដែលមានទៅប្រគេនព្រះសង្ឃមិនដែលខកខាន ឱ្យតែដល់ថ្ងៃបិណ្ឌតូច កាន់បិណ្ឌ និងបិណ្ឌធំ យ៉ាងហោចណាស់ឱ្យបាន១វត្ត ឬ២វត្ត បើមិនបាន៧វត្តដើម្បីឧទ្ទិសកុសលផលបុណ្យដល់ដូនតាដែលបានចែកឋាន ឱ្យបានសេពសោយអាហារឱ្យបានឆ្អែត ឱ្យទទួលបានមគ្គផលដែលកូនចៅឧទ្ទិសជូន។ លោកតាបន្តទៀតថា ជនជាតិខ្មែរមានជំនឿថា បើមិនបានធ្វើបុណ្យដាក់បិណ្ឌក្នុងរដូវបុណ្យភ្ជុំបិណ្ឌទេ ខ្លាចដូនតាដើររកប្រាំពីរវត្តមិនឃើញ ដូនតា ញាតិសន្តាននឹងដាក់បណ្តាសាដល់កូនចៅកុំឱ្យរកស៊ីមានបាន ឱ្យរស់រងទុក្ខវេទនា ព្រោះមិនបានបំពេញកាតព្វកិច្ចចំពោះអ្នកស្លាប់ទៅកើតជានរក ជាប្រេត ដោយសារកាលនៅរស់ធ្លាប់ធ្វើបាបដើម្បីចិញ្ចឹមជីវិតពួកកូនចៅទាំងនោះ។

ចំពោះការរៀបចំពិធី «បិណ្ឌតូច» វិញ មិនសូវខុសពីការរៀបចំនៅថ្ងៃ «បិណ្ឌធំ» ទេ គឺមានជាច្រើនកម្មវិធីដូចជា ពេលល្ងាចចម្រើនព្រះបរិត្ត សម្តែងព្រះធម៌ទេសនា លុះថ្ងៃព្រឹកឡើងប្រគេន យាគូដល់ព្រះសង្ឃ ហើយថ្ងៃត្រង់រាប់បាត្រប្រគេនព្រះសង្ឃនិងបង្សុកូលឧទ្ទិសជូនបុព្វការីជនមានមាតាបិតា សាច់សាលោហិតញាតិទាំង៧សន្តាន ដែលបែកកាយទម្លាយខន្ធទៅកាន់បរលោក ឱ្យញាតិទាំងអស់នោះទទួលបាននូវសេចក្តីសុខចម្រើន ទៅកើតក្នុងសុគតិភព។

គួរបញ្ជាក់ផងដែរថា «បិណ្ឌតូច» ជាទំនៀមទម្លាប់របស់អ្នកស្រុកអង្គរដែលមានតាំងពីយូរណាស់មកហើយ ហើយមកដល់ពេលនេះ អ្នកស្រុកអង្គរក៏នៅតែថែរក្សាបានយ៉ាងល្អខ្ជាប់ខ្ជួនមិនរវាតតាមពេលវេលា។ អាជ្ញាធរជាតិអប្សរាដែលមានតួនាទីក្នុងការថែរក្សា គ្រប់គ្រង រៀបចំតំបន់អង្គរ រួមទាំងទំនៀមទម្លាប់ប្រពៃណី ជំនឿសាសនារបស់អ្នកស្រុកអង្គរផងនោះ សូមកោតសរសើរដល់ស្មារតីស្រឡាញ់និងចូលរួមលើកស្ទួយរមរតកវប្បធម៌ជាតិមួយនេះឱ្យមានភាពរស់រវើកក្នុងជីវិតរបស់នៅ និងផ្នត់គំនិតរបស់កូនចៅជំនាន់ក្រោយ។ អាជ្ញាធរជាតិអប្សរានឹងចូលរួមចំណែក ព្រមទាំងគាំទ្រគ្រប់សកម្មភាពថែរក្សាវប្បធម៌ក្នុងតំបន់អង្គរឱ្យបានគង់វង្សជាមួយអ្នកស្រុកអង្គរជានិច្ចនិរន្តរ៍៕








រចនាសម្ពន្ធសំណង់ឈើដ៏ល្អឆ្នើមមួយ រួមនឹងបដិមានៃព្រហ្មមញ្ញសាសនា១អង្គ ត្រូវបានប្រទះឃើញក្នុងកំណាយស្រាវជ្រាវបុរាណវិទ្យានៅបាតស្រះខាងជើងនៃប្រាសាទអង្គរវត្ត។ ការរកឃើញនេះ ត្រូវបានបុរាណវិទូនៃអាជ្ញាធរជាតិអប្សរាអះអាងថា ជាប្រវត្តិសាស្ត្រដំបូងនៅអង្គរដែលបានរកឃើញសំណង់ឈើនិងបដិមាដូច្នេះ ហើយនេះជាអាថ៌កំបាំងដ៏អស្ចារ្យទាក់ទងនឹងការកសាងស្រះទឹក រួមទាំងស្ថាបត្យកម្មនៃសំណង់អង្គរវត្ត ជំនឿ និងការរស់នៅឥតដាច់របស់ប្រជាជនតាំងពីសតវត្សរ៍ទី១២មកដល់សព្វថ្ងៃ។
នៅថ្ងៃទី២៥ ខែមីនា ឆ្នាំ២០២០ ក្រុមការងារនៃនាយកដ្ឋានអភិរក្សប្រាសាទក្នុងឧទ្យានអង្គរនិងបុរាណវិទ្យាបង្ការ បានកំពុងតែជួសជុលជណ្តើរឈើឡើងប្រាសាទអង្គរវត្តចំនួន៤កន្លែង។
ក្រុមការងារកាត់ក្រីមែកឈើរបស់នាយកដ្ឋានគ្រប់គ្រងព្រៃឈើ ទេសភាពវប្បធម៌ និងបរិស្ថាន នៃអាជ្ញាធរជាតិអប្សរា បានចុះកាត់ដកហូតនិងកាត់ក្រីមែកឈើដែលមានហានិភ័យខ្ពស់ចំនួន១២ដើម នៅក្នុងបរិវេណប្រាសាទព្រះគោ។
ការសម្អាតប្រាង្គប្រាសាទតែងតែធ្វើឡើងជាប្រចាំ រៀងរាល់១ខែម្តងឬតិចជាងនេះនៅរដូវវស្សានិង១ខែកន្លះម្តងឬច្រើនជាងនេះ នៅរដូវប្រាំង។ ការសម្អាត គឺដើម្បីដកស្មៅ កូនឈើ និងរុក្ខជាតិផ្សេងៗនៅលើប្រាសាទ បង្ការកុំឱ្យវាលូតលាស់ធំមានឫសចាក់ជ្រែកចូលក្នុងរចនាសម្ពន្ធប្រាសាទ ធ្វើឱ្យមានហានីភ័យដល់ប្រាសាទ និងបាត់បង់សោភ័ណភាពប្រាសាទ។
ដើម្បីអភិរក្សនិងលើកតម្លៃប្រាសាទលលៃឱ្យរួចផុតពីហានិភ័យ ដែលរងការខូចខាតដោយសារកត្តាអាកាសធាតុ ការបំផ្លាញដោយរុក្ខជាតិ និងអាយុកាលរបស់សំណង់នោះ នាពាក់កណ្តាលខែមីនា ឆ្នាំ២០២០ កន្លងមកនេះ ក្រុមការងារជួសជុលប្រាសាទរបស់នាយកដ្ឋានអភិរក្សប្រាសាទក្នុងឧទ្យានអង្គរ និងបុរាណវិទ្យាបង្ការនៃអាជ្ញាធរជាតិអប្សរា បានរៀបចំពិធីប្រុងពលីសែនព្រេនសុំម្ចាស់ទឹកម្ចាស់ដី ដើម្បីធ្វើកំណាយស្រាវជ្រាវនៅប្រាសាទលលៃ មុននឹងជួសជុលប្រាសាទនេះឡើងវិញ។

ប្រសាសន៍លោកជំទាវប្រធានអាជ្ញាធរជាតិអប្សរា

ការព្យាករណ៍​អាកាសធាតុ

ក្រមប្រតិបត្តិអង្គរ / Angkor Code of Conduct (Width = 230)

វីដេអូក្រមប្រតិបត្តិអង្គរ

អ្នកទស្សនាគេហទំព័រ

កំពុងទស្សនា
:
6
ថ្ងៃនេះ
:
1545
ម្សិលមិញ
:
2351
សប្តាហ៍នេះ
:
14699
ខែនេះ
:
0009903
សរុប
:
010598001