NEWS

A small Ben ceremony of local people in Angkor Park

Published on 17 September 2016 12:50 PM Post By ៖ Apsara National Authority

ចាប់ពីថ្ងៃ១រោចដល់ថ្ងៃ១៥រោច ខែភទ្របទ គឺជារដូវបុណ្យភ្ជុំបិណ្ឌដែលប្រជាជនខ្មែរ ទូទាំងប្រទេសតែងតែប្រារព្ធធ្វើឡើងរៀងរាល់ឆ្នាំតពីដូនតាមិនដែលខកខាន។ ដោយឡែកតាមទំនៀមរបស់អ្នកស្រុកអង្គរ នៅថ្ងៃ១៥កើតខែភទ្របទ ពោលគឺមួយថ្ងៃមុនពិធីកាន់បិណ្ឌទី១ ពួកគាត់តែងយកម្ហូបអាហារ នំអន្សម បង្អែមចម្អាបទៅកាន់ទីវត្តអារាមជុំគ្នា ដើម្បីវេរប្រគេនព្រះសង្ឃឧទ្ទិសកុសលផលបុណ្យជូនដូនតាដែលបាក់បែកចែកឋានទៅហើយ នៅក្នុងពិធីមួយដែលតែងហៅថា «បិណ្ឌតូច»

ទាក់ទងនឹងពិធី «បិណ្ឌតូច» នេះដែរ លោកសាស្ត្រាចារ្យ អាំង ជូលាន មានប្រសាសន៍ថា អ្នកស្រុកក្នុងតំបន់ឧទ្យានអង្គរប្រារព្ធពិធី «បិណ្ឌតូច» គឺនៅថ្ងៃពេញបូណ៌ខែភទ្របទ ពោលគឺមួយថ្ងៃមុនកាន់បិណ្ឌទី១។ ចំពោះការប្រារព្ធពិធីបុណ្យ «បិណ្ឌតូច» និង «បិណ្ឌធំ ឬ ភ្ជុំបិណ្ឌ» មិនមែនមានតែនៅខ្មែរទេ គឺបងប្អូនខ្មែរសុរិន្ទដែលបច្ចុប្បន្នរស់នៅក្នុងប្រទេសថៃ ក៏បានធ្វើបុណ្យ «បិណ្ឌតូច» «បិណ្ឌធំ ឬ ភ្ជុំបិណ្ឌ» នេះដូចគ្នា តែមិនមានពិធីកាន់បិណ្ឌដូចខ្មែរទេ។ ដោយឡែកជនជាតិលាវនៅសុរិន្ទសព្វថ្ងៃ គេធ្វើតែបិណ្ឌតូចប៉ុណ្ណោះ គឺធ្វើឡើងនៅថ្ងៃពេញបូណ៌ ដូចទៅនឹងខ្មែរសុរិន្ទ និងខ្មែរដែរ។ ចំណែកសៀមវិញ គឺមិនមានការរៀបចំពិធីបិណ្ឌតូចនិងកាន់បិណ្ឌដូចខ្មែរឡើយ គឺមានរៀបចំតែបិណ្ឌធំ។

បន្ថែមពីនោះ លោកសាស្ត្រាចារ្យបន្តទៀតថា នៅក្នុងរដូវកាលនៃពិធីបុណ្យភ្ជុំបិណ្ឌ មានតែអ្នកស្រុកសៀមរាបទេដែលប្រារព្ធយូរថ្ងៃជាងតំបន់ដទៃ គឺមាន «បិណ្ឌតូច» «កាន់បិណ្ឌ» និង «បិណ្ឌធំ»។ លុះចប់ «បិណ្ឌធំ» ហើយ អ្នកស្រុកសៀមរាបមានពិធីមួយទៀត គឺពិធីបញ្ជូនដូនតាទៅស្រុកទៅស្រែវិញ បន្ទាប់ពីបានមកទទួលចំណីអាហារក្នុងពិធីភ្ជុំបិណ្ឌ១៥ថ្ងៃកន្លងមកនេះ។

លោកតា ភោក កៅ
ចាស់ព្រឹទ្ធាចារ្យនៅវត្តប្រដាកបានលើកឡើងថា ពិធីបិណ្ឌតូចសំខាន់ណាស់សម្រាប់អ្នកស្រុកអង្គរ ព្រោះក្រៅពីជាទំនៀមទម្លាប់ពីបរមបុរាណហើយនោះ ខ្មែរជឿជាក់លើបុណ្យបាប ឋានសួគ៌ ឋាននរកណាស់។ គាត់ខ្លាចដូនតា ឪពុកម្តាយ ឬសាច់ញាតិ ដែលកាលនៅរស់សាងអំពើបាបដោយចេតនាក្តី អចេតនាក្តីក្នុងការចិញ្ចឹមជីវិត លុះពេលស្លាប់ទៅអាចភ្លាត់ធ្លាក់ខ្លួនកើតជាប្រេត ទើបពួកគាត់ដែលនៅរស់យកនំនេក បាយសម្ល បង្អែមចម្អាបតាមលទ្ធភាពដែលមានទៅប្រគេនព្រះសង្ឃមិនដែលខកខាន ឱ្យតែដល់ថ្ងៃបិណ្ឌតូច កាន់បិណ្ឌ និងបិណ្ឌធំ យ៉ាងហោចណាស់ឱ្យបាន១វត្ត ឬ២វត្ត បើមិនបាន៧វត្តដើម្បីឧទ្ទិសកុសលផលបុណ្យដល់ដូនតាដែលបានចែកឋាន ឱ្យបានសេពសោយអាហារឱ្យបានឆ្អែត ឱ្យទទួលបានមគ្គផលដែលកូនចៅឧទ្ទិសជូន។ លោកតាបន្តទៀតថា ជនជាតិខ្មែរមានជំនឿថា បើមិនបានធ្វើបុណ្យដាក់បិណ្ឌក្នុងរដូវបុណ្យភ្ជុំបិណ្ឌទេ ខ្លាចដូនតាដើររកប្រាំពីរវត្តមិនឃើញ ដូនតា ញាតិសន្តាននឹងដាក់បណ្តាសាដល់កូនចៅកុំឱ្យរកស៊ីមានបាន ឱ្យរស់រងទុក្ខវេទនា ព្រោះមិនបានបំពេញកាតព្វកិច្ចចំពោះអ្នកស្លាប់ទៅកើតជានរក ជាប្រេត ដោយសារកាលនៅរស់ធ្លាប់ធ្វើបាបដើម្បីចិញ្ចឹមជីវិតពួកកូនចៅទាំងនោះ។

ចំពោះការរៀបចំពិធី «បិណ្ឌតូច» វិញ មិនសូវខុសពីការរៀបចំនៅថ្ងៃ «បិណ្ឌធំ» ទេ គឺមានជាច្រើនកម្មវិធីដូចជា ពេលល្ងាចចម្រើនព្រះបរិត្ត សម្តែងព្រះធម៌ទេសនា លុះថ្ងៃព្រឹកឡើងប្រគេន យាគូដល់ព្រះសង្ឃ ហើយថ្ងៃត្រង់រាប់បាត្រប្រគេនព្រះសង្ឃនិងបង្សុកូលឧទ្ទិសជូនបុព្វការីជនមានមាតាបិតា សាច់សាលោហិតញាតិទាំង៧សន្តាន ដែលបែកកាយទម្លាយខន្ធទៅកាន់បរលោក ឱ្យញាតិទាំងអស់នោះទទួលបាននូវសេចក្តីសុខចម្រើន ទៅកើតក្នុងសុគតិភព។

គួរបញ្ជាក់ផងដែរថា «បិណ្ឌតូច» ជាទំនៀមទម្លាប់របស់អ្នកស្រុកអង្គរដែលមានតាំងពីយូរណាស់មកហើយ ហើយមកដល់ពេលនេះ អ្នកស្រុកអង្គរក៏នៅតែថែរក្សាបានយ៉ាងល្អខ្ជាប់ខ្ជួនមិនរវាតតាមពេលវេលា។ អាជ្ញាធរជាតិអប្សរាដែលមានតួនាទីក្នុងការថែរក្សា គ្រប់គ្រង រៀបចំតំបន់អង្គរ រួមទាំងទំនៀមទម្លាប់ប្រពៃណី ជំនឿសាសនារបស់អ្នកស្រុកអង្គរផងនោះ សូមកោតសរសើរដល់ស្មារតីស្រឡាញ់និងចូលរួមលើកស្ទួយរមរតកវប្បធម៌ជាតិមួយនេះឱ្យមានភាពរស់រវើកក្នុងជីវិតរបស់នៅ និងផ្នត់គំនិតរបស់កូនចៅជំនាន់ក្រោយ។ អាជ្ញាធរជាតិអប្សរានឹងចូលរួមចំណែក ព្រមទាំងគាំទ្រគ្រប់សកម្មភាពថែរក្សាវប្បធម៌ក្នុងតំបន់អង្គរឱ្យបានគង់វង្សជាមួយអ្នកស្រុកអង្គរជានិច្ចនិរន្តរ៍៕








ព្នៅ ជាប្រភេទរុក្ខជាតិបុរាណខ្មែរ ហើយមានសារប្រយោជន៍ច្រើនមុខ ទាំងសម្រាប់បរិភោគ និងជាឱសថផង លើសពីនេះ វាជារុក្ខជាតិដែលត្រូវបានលើកតម្កើងទាំងពិធីសាសនា និងកិច្ចពិធីផ្សេងៗក្នុងសាសនាព្រាហ្មណ៍។ ដោយយល់ពីសារប្រយោជន៍ ក៏ដូចជាដើម្បីអភិរក្សពូជដើមព្នៅកុំឱ្យបាត់បង់ អាជ្ញាធរជាតិអប្សរា មានគម្រោងរៀបចំជាចម្ការព្នៅ ដោយដាំពូជព្នៅចម្រុះនៅក្នុងតំបន់រមណីយដ្ឋានអង្គរ ក៏ដូចជាសម្រាប់ទុកឱ្យអ្នកជំនាន់ក្រោយៗបានស្គាល់ផង។
ក្រោមស្នាដៃជួសជុលដោយកូនខ្មែរនិងបរទេសក្នុងការអភិរក្សប្រាសាទភ្នំបាខែងឱ្យផុតពីគ្រោះថ្នាក់ អាជ្ញាធរជាតិអប្សរាសហការជាមួយមូលនិធិប្រាសាទពិភពលោក (World Monument Fund) តាំងពីឆ្នាំ២០០៧ បានធ្វើការអភិរក្ស ជួសជុល ប្រាសាទភ្នំបាខែង ដោយប្រែស្ថានភាពពីចាស់ទ្រុឌទ្រោម បាក់បែក មកជាសំណង់ប្រាសាទដែលមានភាពរឹងមាំ សោភ័ណភាពស្អាត និងទាក់ទាញទេសចរ។
នៅព្រឹកថ្ងៃទី២៤ ខែកញ្ញា ឆ្នាំ២០២០នេះ មន្រ្តី និងបុគ្គលិកនៃអាជ្ញាធរជាតិអប្សរា រួមមាននាយកដ្ឋានផ្សព្វផ្សាយ នាយកដ្ឋានសណ្ដាប់ធ្នាប់ និងសហប្រតិបត្តិការ និងនាយកដ្ឋានគ្រប់គ្រងព្រៃឈើ ទេសភាពវប្បធម៌ និងបរិស្ថាន បានចូលរួមជាមួយព្រះសង្ឃ និងកម្លាំងនគរបាលបេតិកភណ្ឌ ដាំកូនឈើចំនួន៥០០ដើម នៅក្នុងបរិវេណវត្តតាំងតុ ស្ថិតនៅតាមបណ្ដោយផ្លូវឆ្ពោះទៅខ្លោងទ្វារជ័យ នៃក្រុងអង្គរធំ។
តាមរបាយការណ៍របស់នាយកដ្ឋានរៀបចំដែនដីនិងគ្រប់គ្រងលំនៅដ្ឋានក្នុងឧទ្យានអង្គរនៃអាជ្ញាធរជាតិអប្សរា ឱ្យដឹងថា ខែកញ្ញា ឆ្នាំ២០២០នេះ ក្រុមការងារ បានចុះពិនិត្យនិងជួយសម្រួលលក្ខណៈបច្ចេកទេសដល់ប្រជាពលរដ្ឋដែលសាងសង់លំនៅដ្ឋានចំនួន៣០៩គ្រួសារ នៅក្នុងតំបន់អង្គរ។
ព្រះមហាវិមលធម្ម សិរីសុវណ្ណោ ពិន សែម រាជាគណៈថ្នាក់ទោ និងជាឧត្តមទីប្រឹក្សាគណៈសង្ឃនាយកនៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា និងជាព្រះចៅអធិការវត្ត រាជបូណ៌ បានដឹកនាំព្រះសង្ឃប្រមាណ៦០អង្គ ចូលរួមដាំដើមព្នៅនៅបរិវេណកសិន្ធុខាងជើងនៃប្រាសាទអង្គរវត្ត។ ព្រះអង្គមានបន្ទូលថា ដើមព្នៅមានសារប្រយោជន៍ដ៏អស្ចារ្យដែលប្រជាពលរដ្ឋខ្មែរត្រូវដឹង និងចូលរួមដាំឡើងវិញកុំឱ្យបាត់បង់។ ពិសេសជាងនេះ ដើមព្នៅជារុក្ខជាតិដ៏ខ្ពង់ខ្ពស់ក្នុងសាសនាព្រាហ្មណ៍ និងប្រើប្រាស់សម្រាប់ជាឱសថព្យាបាលរោគផង។
FirstPrev12345...347348NextLast

Speech of H. E. Ms. Phoeurng Sackona, President of APSARA National Authority

Weather Forecast

Angkor Code of Conduct

Angkor Code of Conduct's Video

Website Visitors

Now Online
:
8
Today
:
4557
Yesterday
:
4619
This Week
:
79236
This Month
:
0235317
Total
:
012742906