NEWS

The English version of this website is still under construction. This section is only available in Khmer language at this stage. We apologise for any inconvenience

Published on 18 July 2016 10:36 AM Post By ៖ Apsara National Authority

ភ្នាក់ងារទេសចរណ៍មានតួនាទីសំខាន់ណាស់ក្នុងការណែនាំទិសដៅទស្សនា មើល សកម្មភាពនានារបស់ទេសចរ ពន្យល់ណែនាំ ក៏ដូចជាជួយដោះស្រាយបញ្ហាផ្សេងៗដែលនឹង កើតឡើងជាយថាហេតុចំពោះអ្នកទស្សនាទាំងអស់ ក្នុងតំបន់អង្គរឱ្យពួកគេកក់ក្តៅ។

ក្នុងនោះ អ្វីដែលភ្នាក់ងារទេសចរណ៍តែងតែយកចិត្តទុកដាក់ជាប្រចាំ គឺការជួយ សង្គ្រោះភ្ញៀវទេសចរពេលមានគ្រោះថ្នាក់ និងការរើសបានរបស់ភ្ញៀវ។ បើយោងតាមរបាយ ការណ៍សកម្មភាពការងាររយៈពេល០៦ខែនៃឆ្នាំ២០១៦ របស់នាយកដ្ឋានអភិវឌ្ឍន៍ទេសចរណ៍ អង្គរនៃអាជ្ញាធរជាតិអប្សរា បានបង្ហាញថា ក្រុមការងារបានជួយសង្គ្រោះភ្ញៀវលើបញ្ហាដូចជា៖ ដួល គ្រិច ថ្លោះដៃជើង ខ្យល់គរ ងងឹតមុខ ប៉ះក្បាលនឹងហោជាង ឬរោងទង ដួលសន្លប់ ដោយ សារអាកាសធាតុក្តៅ និងសត្វស្វាខាំ។ តែបញ្ហាទាំងនេះមិនមានច្រើនទេនៅតំបន់អង្គរ ដែល ពេលខ្លះកើតឡើងដោយសារភ្ញៀវមានការធ្វេសប្រហែស មិនគោរពតាមការណែនាំ ឬស្លាក សញ្ញាហាមឃាត់ជាដើម។

ប៉ុន្តែទោះជាយ៉ាងណា ក៏ក្រុមការងារអាជ្ញាធរជាតិអប្សរាបានជួយសង្គ្រោះភ្ញៀវទាន់ពេលវេលាផងដែរ ដោយសហការជាមួយនគរបាលទេសចរណ៍និងនគរបាលបេតិកភណ្ឌ ជួយភ្ញៀវ ក្នុងករណីស្រាល តែបើក្នុងករណីរបួសធ្ងន់គឺបញ្ជូនទៅមន្ទីរពេទ្យ ដោយមានការឯកភាពពីភ្ញៀវ។ ទងនឹងការដោះស្រាយបញ្ហាខាងលើឱ្យកាន់តែមានប្រសិទ្ធភាព នាពេលកន្លងមកថ្មីៗនេះ អាជ្ញាធរជាតិអប្សរាក៏បានវគ្គបណ្តុះបណ្តាលប្រធានភ្នាក់ងារទេសចរណ៍ចំនួន២០រូបផងដែរអំពីការសង្រ្គោះបឋមដែលបង្រៀនដោយអ្នកជំនាញអាមេរិក ដើម្បីឱ្យបុគ្គលិកមានសមត្ថភាពច្បាស់លាស់ អាចសង្គ្រោះភ្ញៀវប្រកបដោយជំនាញ។

បើតាមការបញ្ជាក់ពីឯកឧត្តម សុខ សង្វារ អគ្គនាយករងអាជ្ញាធរជាតិអប្សរាថា នៅថ្ងៃអនាគតក្រុមការងារតាមប្រាសាទទាំងអស់ នឹងមានកាបូបសម្រាប់ដាក់ថ្នាំមួយចំនួននិងបង់រុំ របួសតាមខ្លួន ដើម្បីជួយដោះស្រាយបញ្ហាជូនភ្ញៀវបានភ្លាមៗនៅនឹងកន្លែង ព្រោះនៅថ្ងៃក្រោយតំបន់អង្គរកាន់តែល្បី កំណើនទេសចរណ៍នឹងកាន់តែកើនឡើង អាជ្ញាធរជាតិអប្សរាក៏ត្រូវតែយកចិត្តទុកដាក់ចំពោះភ្ញៀវកាន់តែខ្លាំងផងដែរ ដើម្បីបង្កើនភាពកក់ក្តៅនិងទំនុកចិត្តខ្ពស់ដល់ពួកគេ។ ឯកឧត្តមបន្តទៀតថា ពេលថ្មីៗមកនេះ អាជ្ញាធរជាតិអប្សរាក៏បានបន្ថែមក្រុមការងារនៅតាមបណ្តាប្រាសាទជាច្រើននាក់ទៀត ដើម្បីរាយការណ៍និងជួយសង្គ្រោះភ្ញៀវ យកចិត្តទុកដាក់ចំពោះភ្ញៀវបានកាន់តែទូលំទូលាយជាងមុន។

ចំណែកការរើសបានរបស់របរភ្ញៀវដែលភ្លេចនៅតាមបណ្តាប្រាសាទវិញ ក៏អាជ្ញាធរជាតិអប្សរា ក៏មានកិច្ចសហការយ៉ាងរលូនជាមួយនគរបាលទេសចរណ៍និងនគរបាលបេតិកភណ្ឌ ជួយស្វះស្វែងរកនិងប្រគល់ជូនម្ចាស់វិញបានយ៉ាងច្រើនករណី ដូចជា៖ ទូរសព្ទដៃ កាបូបស្ពាយ កាបូបលុយ ម៉ាស៊ីនថត កាតអេធីអ៊ឹម សំបុត្រឆ្លងដែន ជើងទម្រម៉ាស៊ីនថត។ល។ ចំពោះរបស់ដែលរកមិនឃើញ ភ្នាក់ងារទេសចរណ៍ក៏បានណែនាំភ្ញៀវឱ្យដាក់ពាក្យបណ្តឹងនៅអង្គភាពនគរបាលទេសចរណ៍។ រីឯករណីរកឃើញសម្ភារៈហើយ តែគ្មានម្ចាស់មករក ភ្នាក់ងារទេសចរណ៍បានធ្វើការប្រគល់ជូននគរបាលទេសចរណ៍ជាអ្នករក្សាទុក ដើម្បីរង់ចាំម្ចាស់ទាក់ទងមកទទួល។ ទង្វើទាំងនេះក៏ទទួលបាននូវការអរគុណ និងការកោតសរសើរយ៉ាងច្រើនពីសំណាក់អ្នកទេសចរជាតិនិងអន្តរជាតិមិនដាច់ពីមាត់ ព្រមទាំងការបង្ហាញពីការស្រឡាញ់ និងទំនុកចិត្តរបស់ពួកគេមកលើភ្នាក់ងារអាជ្ញាធរជាតិអប្សរានិងសមត្ថកិច្ចពាក់ព័ន្ធក្នុងតំបន់អង្គរទៀតផង។

ជាការពិតណាស់ ក្នុងនាមជាអ្នកមើលថែ គ្រប់គ្រង និងរៀបចំតំបន់អង្គរ អាជ្ញាធរជាតិអប្សរាតែងតែយកចិត្តទុកដាក់ជានិច្ចលើគ្រប់បញ្ហាដែលកើតឡើងនៅក្នុងតំបន់អង្គរ ពិសេសគឺសន្តិសុខ សុវត្ថិភាព សណ្តាប់ធ្នាប់ បរិស្ថាន និងភាពងាយស្រួលដល់ទេសចរ សំដៅធ្វើយ៉ាងណាគឺឱ្យទេសចរមកទស្សនាកម្ពុជាម្តងហើយ ចង់មកទស្សនាម្តងទៀត។ ម្យ៉ាងវិញទៀត ភាពសុចរិត ស្នាមញញឹម ការជួយឈឺឆ្អាលនឹងសុខទុក្ខរបស់ភ្ញៀវ ការយកចិត្តទុកដាក់នឹងសេវាកម្មចំពោះភ្ញៀវបានល្អ គឺជាផ្នែកមួយជួយលើកតម្លៃនិងកិត្តិយសនៃប្រទេសជាតិ ពិសេសគឺអាចទាក់ទាញទេសចរឱ្យមកទស្សនាប្រទេសរបស់យើងបានកាន់តែច្រើនផងដែរ៕
































 
វត្តបូណ៌ ឬ វត្តរាជបូណ៌ ជាបូជនីយដ្ឋាននិងបុរាណដ្ឋានដ៏ល្បីមួយនៅក្នុងខេត្តសៀមរាប កសាងឡើងក្នុងរវាងឆ្នាំ១៦៥០។ បើរាប់ពីដំបូល តួព្រះវិហារ គ្រឹះ ហោជាង សន្លឹកទ្វារ សន្លឹកបង្អួច ព្រះពុទ្ធបដិមា បល្ល័ង្ក សសរ រូបគំនូរ ពណ៌ គឺសុទ្ធតែជាទីចាប់អារម្មណ៍បំផុតសម្រាប់អ្នកទេសចរ អ្នកស្រាវជ្រាវជាតិ-អន្តរជាតិ។
ជឿន គឹមហេង ប្រហែលជាស្ត្រីពិការទី១ ដែលបានឡើងទៅទស្សនានៅលើរួតបាកាណ ដែលជាជាន់ខ្ពស់ជាងគេបង្អស់នៃប្រាសាទអង្គរវត្តបានដោយជោគជ័យ កាលពីរសៀលថ្ងៃទី២០ ខែកក្កដា ឆ្នាំ២០១៦នេះ។ នេះក៏ដោយសារតែឆន្ទៈដ៏មុតមាំរបស់នាង ដែលបានទទូចស្នើសុំមកអាជ្ញាធរជាតិអប្សរាកន្លងមក។
ឯកឧត្តម ស៊ុំ ម៉ាប់ អគ្គនាយកអាជ្ញាធរជាតិអប្សរា អមដំណើរដោយលោកសាស្ត្រាចារ្យ Azedine BESCHAOUCH លេខាធិការ វិទ្យាសាស្ត្រអចិន្ត្រៃយ៍នៃ ICC-Angkor ឯកឧត្តម ហង់ ពៅ អគ្គនាយករង និងថ្នាក់ដឹកនាំពាក់ព័ន្ធផ្សេងទៀតនៃអាជ្ញាធរជាតិអប្សរា បានចុះពិនិត្យការងារជួសជុលនិងអភិរក្សនៅវត្តរាជបូណ៌ និង ប្រគេនទៀនវស្សាព្រមទាំងទេយ្យទានផ្សេងៗដល់ព្រះសង្ឃគង់ចាំព្រះវស្សានៅវត្តរាជបូណ៌ នាព្រឹកថ្ងៃទី២០ ខែកក្កដា ឆ្នាំ២០១៦ ដើម្បីចាប់យកមគ្គផលនិងរួមចំណែកក្នុងការលើកតម្កើងព្រះពុទ្ធសាសនាផងដែរ។ ក្នុងឱកាសចុះទៅពិនិត្យការងារជួសជុលនិងអភិរក្សនៅព្រះវិហារវត្តរាជបូណ៌ ឯកឧត្តមអគ្គនាយក និងថ្នាក់ដឹកនាំបានពិនិត្យពីលទ្ធផលនៃការជួសជុលរូបគំនូរដែលមានក្នុងព្រះវិហារ និងលទ្ធភាពជួសជុលដំបូលព្រះវិហារ។
នៅថ្ងៃទី២០ ខែកក្កដា ឆ្នាំ២០១៦ ឯកឧត្តម ម៉ី ម៉ារ៉ាឌី ទីប្រឹក្សាអាជ្ញាធរជាតិអប្សរានិងជាប្រធានក្រុមការងារអភិវឌ្ឍន៍ភូមិធម្មជាតិរុនតាឯក និងមន្ត្រី/បុគ្គលិកអាជ្ញាធរជាតិអប្សរាមួយចំនួនទៀតបានសហការគ្នាជាមួយក្រុមពេទ្យស្ម័គ្រចិត្តនៃសមាគមបេសកកម្មមនុស្សធម៌នៅកម្ពុជា(AMH)ចំនួន២៥រូប បារាំង១៦រូបនិងខ្មែរ៩រូបចុះទៅពិនិត្យសុខភាពនិងចែកថ្នាំជូនប្រជាពលរដ្ឋដោយឥតគិតថ្លៃនៅភូមិធម្មជាតិរុនតាឯក ឃុំរុនតាឯក ស្រុកបន្ទាយស្រី ខេត្តសៀមរាប។
ក្រុមអ្នកជំនាញអភិរក្សថ្មរបស់នាយកដ្ឋានអភិរក្សប្រាសាទក្នុងឧទ្យានអង្គរនិងបុរាណ វិទ្យាបង្ការនៃអាជ្ញាធរជាតិអប្សរាកំពុងអនុវត្តគម្រោងជួសជុលចម្រឹងបង្អួចនៅរោងទងទី២ផ្នែក ខាងជើងនៃប្រាសាទអង្គរវត្ត។ ជាទូទៅស្ថានភាពចម្រឹងបង្អួចទាំងអស់នៅប្រាសាទអង្គរវត្ត ពុំមានភាពរឹងមាំល្អឡើយ ចម្រឹងខ្លះពុកផុយនិងសឹករិចរិលដោយអន្លើៗ ឯខ្លះទៀតបានបាក់ និងបាត់បង់ទាំងស្រុង។ ក្នុងដំណាក់កាលដំបូងនៃការសិក្សាលើស្ថានភាពចម្រឹងបង្អួចនៅរោង ទងទី២ផ្នែកខាងក្នុងគឺមានសរុបចំនួន១៤៩ស៊ុមស្មើនឹង១០៣៩ចម្រឹង ក្នុងនោះបានបង្ហាញពី ការខូចខាតខ្លាំងប្រមាណ២១% ខូចខាតមធ្យម ១៦% និងខូចតិចតួចចំនួន៣៩%។

Speech of H. E. Ms. Phoeurng Sackona, President of APSARA National Authority

Weather Forecast

Angkor Code of Conduct

Angkor Code of Conduct's Video

Website Visitors

Now Online
:
17
Today
:
18248
Yesterday
:
73217
This Week
:
162354
This Month
:
0162354
Total
:
015232157