NEWS

copy of copy of copy of copy of copy of copy of copy of The English version of this website is still under construction. This section is only available in Khmer language at this stage. We apologise for any inconvenience

Published on 26 April 2016 10:47 AM Post By ៖ Apsara National Authority
«ឆ្លងចេត្រ» ជាពិធីបុណ្យដែលមានតាំងពីបរមបុរាណ ហើយអ្នកភូមិគិរីមានន្ទនិងស្រុកភូមិមួយចំនួនទៀតនៃតំបន់អង្គរតែងនាំគ្នាប្រារព្ធធ្វើឥតដាច់ បន្ទាប់ពីចប់ចូលឆ្នាំថ្មីប្រពៃណីជាតិមួយឬពីរអាទិត្យ តាមការមូលមតិគ្នាជាឯកច្ឆ័ន្ទរបស់ប្រជាពលរដ្ឋ អាចារ្យ និងគណៈកម្មការភូមិឃុំ។

តាមទំនៀម អ្នកភូមិគីរីមានន្ទតែងប្រារព្ធពិធីនេះនៅសាលាឆទានក្នុងភូមិ តែដោយឡែកឆ្នាំនេះត្រូវធ្វើពិធីសម្ពោធភូមិ ដើម្បីរំដោះគ្រោះឧបទ្រពចង្រៃដែលកើតមានក្នុងឆ្នាំចាស់ផង ទើបមកធ្វើនៅចំណុចកណ្តាលនៃភូមិវិញ។ ជាការពិតណាស់ ឱ្យតែដល់ថ្ងៃឆ្លងចេត្រ អ្នកភូមិតែងមកជុំគ្នាយ៉ាងច្រើនកុះករ ដើម្បីចូលរួមអបអរសាទរពិធីនេះ។ វាជាពិធីដ៏សប្បាយរីករាយ ហើយជាសញ្ញានៃការទុកដាក់ភោគផលរួចរាល់និងត្រៀមខ្លួនទទួលរដូវធ្វើស្រែចម្ការជាថ្មីម្តងទៀតដែរ។ លើសពីនេះអ្នកភូមិក៏ជឿថា ការធ្វើពិធីនេះនាំមកនូវសេចក្តីសុខ សិរីសួស្តី វិបុលសុខដល់ខ្លួននិងក្រុមគ្រួសារក្នុងឆ្នាំថ្មី ទើបបន្តធ្វើរហូតដល់សព្វថ្ងៃ។

តាមប្រសាសន៍របស់លោកពូ ប៊ុត ម៉ាត់ ប្រជាពលរដ្ឋនៅភូមិធម្មនន្ទបានប្រាប់ថា «ឆ្លងចេត្រ» គឺជាទំនៀមទម្លាប់ខ្មែរ អ្នកភូមិនេះតែងធ្វើជារៀងរាល់ឆ្នាំ លើកលែងតែសម្ពោធភូមិដែលយូរៗធ្វើម្តង ដើម្បីដេញព្រាយព្រ័ក្សដែលធ្វើឱ្យសត្វចិញ្ចឹមនិងអ្នកស្រុកចាស់ក្មេងមានជំងឺតម្កាត់ ជួបគ្រោះកាចស្លាប់ច្រើន។ គាត់មានជំនឿថា ការធ្វើពិធីបុណ្យទាំងនេះជាទំនៀមផងនិងដូចជាដោះគ្រោះដោះនាមឱ្យធូរស្បើយ ហើយមិនសូវមានទុក្ខសោករោគភ័យ ឬគ្រោះថ្នាក់អ្វីដល់អ្នកស្រុកភូមិដែរ។

ចំណែកលោកតា មិត្ត អាចារ្យនៃកម្មវិធីបុណ្យឆ្លងចេត្រនេះ បានប្រាប់ពីគោលបំណងនៃពិធីថា ឆ្លងចេត្រ គឺជាការចេញឆ្នាំចាស់ចូលឆ្នាំថ្មី គេតែងធ្វើនៅពេលចប់ចូលឆ្នាំ ពេលស្រង់ព្រះនៅវត្តហើយ គឺគេធ្វើពិធីនេះ ដើម្បីស្រង់ទឹកតាមភូមិម្តង សូមឱ្យមានក្តីសុខសប្បាយ។ ពិធីនេះមានលំនាំមិនសូវខុសពីពិធីបុណ្យផ្សេងៗទេ គឺមានពិធីសូត្រមន្ត បួងសួង ក្រុងពាលី លើកទង់ រាប់បាត្រឆ្លង ហែប្រទក្សិណ។ល។ តែពិធីសំខាន់គឺពូនភ្នំខ្សាច់ ហើយពូនភ្នំស្រូវផង ដែលខានមិនបានទេ ដើម្បីបណ្តាច់គ្រោះកម្ម ឱ្យមានអាយុយឺនយូរ សុខកាយសប្បាយចិត្តត្រជាក់ត្រជុំ។ លោកតាក៏បានបង្ហាញពីទឹកចិត្តស្រឡាញ់និងការអភិរក្សទំនៀមនេះដែរ ដោយបានណែនាំនិងធ្វើជាគំរូដល់ក្មេងៗជំនាន់ក្រោយ បានឃើញ បានដឹងពីពិធីនេះ។ លោកតាក៏ជឿថាពិធីនេះនឹងនៅរស់រវើកលើទឹកដីអង្គរជារៀងរហូត។

ទាក់ទងនឹងពិធី «ឆ្លងចេត្រ» នេះដែរ លោកស្រ្តាចារ្យ អាំង ជូលាន អ្នកស្រាវជ្រាវជាតិពន្ធុវិទ្យា និងនរវិទ្យាបានសរសេរនៅក្នុងវែបសាយយសោធរថា មានមនុស្សច្រើនណាស់ក្រៅពីអ្នកតំបន់អង្គរច្បាស់ជាមិនយល់ពីអត្ថន័យនិងឆ្ងល់ថា ឆ្លងយ៉ាងម៉េចទៀត បើទើបឆ្លងឆ្នាំហើយថ្មីៗ? អ្នកខ្លះទៀតរហូតដល់គិតថា អ្នកស្រុកឯណេះរវល់តែនឹងធ្វើបុណ្យសប្បាយ ចប់មួយហើយចូលមួយទៀត។ បុព្វហេតុដែលធ្វើឱ្យមិនយល់គឺមកពីមានពាក្យ «ចេត្រ» ក្នុងបុណ្យនេះ ដ្បិតធម្មតាមានពាក្យថា «ខែចេត្រចូលឆ្នាំ» ម្ល៉ោះហើយឮពាក្យថា «ឆ្លងចេត្រ» ក៏យល់ថាឆ្លងឆ្នាំម្តងទៀត។ តាមពិតទៅ បើមើលពិធីនេះនៅភូមិណាមួយតែម្តងនឹងយល់ថា ឆ្នាំចំពោះអ្នកស្រុកអាចមានពីរក៏សឹងថាបាន។ ឆ្នាំមួយនោះគឺឆ្នាំនៃប្រតិទិន ពោលគឺឆ្នាំដែលមានពេលចប់ឆ្នាំចាស់ ចូលឆ្នាំថ្មីច្បាស់លាស់ដូចគ្នាជាទូទៅក្នុងប្រទេស មិនត្រឹមតែប៉ុណ្ណោះ ដូចគ្នានឹងប្រទេសដទៃមួយចំនួនផង។ រីឯឆ្នាំដែលទាក់ទងនឹងឆ្លងចេត្រនេះ បើនិយាយឱ្យចំ គឺ «វដ្តស្រូវ» ឬថា «រដូវ» ធ្វើស្រែក៏ថាបាន។ ដូច្នេះហើយបានជាថ្ងៃដែលរើសយកមកធ្វើបុណ្យឆ្លងចេត្រនោះតែងតែខុសគ្នាបន្តិចបន្តួចពីភូមិមួយទៅភូមិមួយក្នុងតំបន់អង្គរជាមួយគ្នា ដ្បិតវេលាក្នុងរដូវមិនតម្រូវពេលណា ថ្ងៃណាដាច់ណាត់ ខុសមួយថ្ងៃក៏ពុំបាននោះឡើយ។ ឆ្លងចេត្រនៅទីនេះ គ្រាន់តែមានន័យថា ឆ្លងផុតពីខែចេត្រ ចូលទៅខែពិសាខ ដែលជាខែចាប់ផ្តើមភ្លៀងធ្លាក់ ពោលគឺខែដែលគេចាប់ផ្តើមដាស់ដីភ្ជួររាស់ជាដើម។ បើគិតតាមប្រតិទិនមែនទែននោះ មិនមែនមានន័យថាធ្វើនៅដាច់ខែចេត្រចូលទៅថ្ងៃមួយកើតខែពិសាខនោះឡើយ ធ្វើខុសពីពេលនោះមួយអាទិត្យឬពីរអាទិត្យក៏បាន ដ្បិតន័យពិតប្រាកដគឺចប់រដូវធ្វើស្រែចម្ការមួយជាស្ថាពរហើយ ហើយចូលទៅរដូវធ្វើស្រែមួយថ្មីភ្លាម។

ក្នុងពិធីបុណ្យនេះ ក៏មានការអញ្ជើញចូលរួមពីសំណាក់ឯកឧត្តម ខូយ គឹមទួ ទីប្រឹក្សានិងជា តំណាងឯកឧត្តមអគ្គនាយកអាជ្ញាធរជាតិអប្សរា បានយកថវិកាចំនួន៨០០,០០០រៀលនិងថវិកាមួយចំនួនទៀតរបស់ក្រុមការងារសហគមន៍ទី៤ ទៅចូលរួមចំណែកនៅក្នុងកម្មវិធីបុណ្យឆ្លងចេត្រនិងបង្កក់ភូមិនៅភូមិគីរីមានន្ទ ភូមិតាប៉ាង សង្កាត់អំពិល ក្រុងសៀមរាបផងដែរ។ នេះសបញ្ជាក់ពីការយកចិត្តទុកដាក់ខ្ពស់របស់អាជ្ញាធរជាតិអប្សរា ចំពោះការអភិរក្សពិធីបុណ្យប្រពៃណីបុរាណរបស់អ្នកស្រុកអង្គរ ក៏ដូចជាបង្កើនភាពជិតស្និទ្ធរវាងអាជ្ញាធរជាតិអប្សរានិងបងប្អូនប្រជាពលរដ្ឋដែលរស់នៅក្នុងតំបន់ឧទ្យានអង្គរផងដែរ៕














ព្នៅ ជាប្រភេទរុក្ខជាតិបុរាណខ្មែរ ហើយមានសារប្រយោជន៍ច្រើនមុខ ទាំងសម្រាប់បរិភោគ និងជាឱសថផង លើសពីនេះ វាជារុក្ខជាតិដែលត្រូវបានលើកតម្កើងទាំងពិធីសាសនា និងកិច្ចពិធីផ្សេងៗក្នុងសាសនាព្រាហ្មណ៍។ ដោយយល់ពីសារប្រយោជន៍ ក៏ដូចជាដើម្បីអភិរក្សពូជដើមព្នៅកុំឱ្យបាត់បង់ អាជ្ញាធរជាតិអប្សរា មានគម្រោងរៀបចំជាចម្ការព្នៅ ដោយដាំពូជព្នៅចម្រុះនៅក្នុងតំបន់រមណីយដ្ឋានអង្គរ ក៏ដូចជាសម្រាប់ទុកឱ្យអ្នកជំនាន់ក្រោយៗបានស្គាល់ផង។
ក្រោមស្នាដៃជួសជុលដោយកូនខ្មែរនិងបរទេសក្នុងការអភិរក្សប្រាសាទភ្នំបាខែងឱ្យផុតពីគ្រោះថ្នាក់ អាជ្ញាធរជាតិអប្សរាសហការជាមួយមូលនិធិប្រាសាទពិភពលោក (World Monument Fund) តាំងពីឆ្នាំ២០០៧ បានធ្វើការអភិរក្ស ជួសជុល ប្រាសាទភ្នំបាខែង ដោយប្រែស្ថានភាពពីចាស់ទ្រុឌទ្រោម បាក់បែក មកជាសំណង់ប្រាសាទដែលមានភាពរឹងមាំ សោភ័ណភាពស្អាត និងទាក់ទាញទេសចរ។
នៅព្រឹកថ្ងៃទី២៤ ខែកញ្ញា ឆ្នាំ២០២០នេះ មន្រ្តី និងបុគ្គលិកនៃអាជ្ញាធរជាតិអប្សរា រួមមាននាយកដ្ឋានផ្សព្វផ្សាយ នាយកដ្ឋានសណ្ដាប់ធ្នាប់ និងសហប្រតិបត្តិការ និងនាយកដ្ឋានគ្រប់គ្រងព្រៃឈើ ទេសភាពវប្បធម៌ និងបរិស្ថាន បានចូលរួមជាមួយព្រះសង្ឃ និងកម្លាំងនគរបាលបេតិកភណ្ឌ ដាំកូនឈើចំនួន៥០០ដើម នៅក្នុងបរិវេណវត្តតាំងតុ ស្ថិតនៅតាមបណ្ដោយផ្លូវឆ្ពោះទៅខ្លោងទ្វារជ័យ នៃក្រុងអង្គរធំ។
តាមរបាយការណ៍របស់នាយកដ្ឋានរៀបចំដែនដីនិងគ្រប់គ្រងលំនៅដ្ឋានក្នុងឧទ្យានអង្គរនៃអាជ្ញាធរជាតិអប្សរា ឱ្យដឹងថា ខែកញ្ញា ឆ្នាំ២០២០នេះ ក្រុមការងារ បានចុះពិនិត្យនិងជួយសម្រួលលក្ខណៈបច្ចេកទេសដល់ប្រជាពលរដ្ឋដែលសាងសង់លំនៅដ្ឋានចំនួន៣០៩គ្រួសារ នៅក្នុងតំបន់អង្គរ។
ព្រះមហាវិមលធម្ម សិរីសុវណ្ណោ ពិន សែម រាជាគណៈថ្នាក់ទោ និងជាឧត្តមទីប្រឹក្សាគណៈសង្ឃនាយកនៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា និងជាព្រះចៅអធិការវត្ត រាជបូណ៌ បានដឹកនាំព្រះសង្ឃប្រមាណ៦០អង្គ ចូលរួមដាំដើមព្នៅនៅបរិវេណកសិន្ធុខាងជើងនៃប្រាសាទអង្គរវត្ត។ ព្រះអង្គមានបន្ទូលថា ដើមព្នៅមានសារប្រយោជន៍ដ៏អស្ចារ្យដែលប្រជាពលរដ្ឋខ្មែរត្រូវដឹង និងចូលរួមដាំឡើងវិញកុំឱ្យបាត់បង់។ ពិសេសជាងនេះ ដើមព្នៅជារុក្ខជាតិដ៏ខ្ពង់ខ្ពស់ក្នុងសាសនាព្រាហ្មណ៍ និងប្រើប្រាស់សម្រាប់ជាឱសថព្យាបាលរោគផង។
FirstPrev12345...347348NextLast

Speech of H. E. Ms. Phoeurng Sackona, President of APSARA National Authority

Weather Forecast

Angkor Code of Conduct

Angkor Code of Conduct's Video

Website Visitors

Now Online
:
7
Today
:
4309
Yesterday
:
4619
This Week
:
78988
This Month
:
0235069
Total
:
012742658